FOOD: 10 X Voeding met proteïne waardoor je sneller afvalt

De zomer komt eraan en veel vrouwen willen graag wat gewicht verliezen. Dit kan ook op een natuurlijke manier door meer te sporten en voeding tot je te nemen met veel proteïne. Wij hebben voor jouw de meest proteïnerijke voeding neergezet, zodat je gelijk kunt beginnen! 😉

Kokosnoot
Kokosnoot heeft 15 gram eiwit – dat is vrij indrukwekkend voor een fruit – en heeft ook het stofje theronine, een aminozuur dat helpt bij het voorkomen van vetopbouw in de lever en versnelt herstel na een super zware training. Kijk naar kokosnootmeel, kokosmelk en kokosnootvlokken in de supermarkt en doe er je voordeel mee.

Havermout
Je kunt het beste met een havermout ontbijtje starten iedere dag. Niet alleen heeft havermout 6 gram eiwitten per portie, maar de hoge vezelinhoud helpt je langer verzadigd te voelen en geeft je langdurige energie. Check deze heerlijke havermout ontbijtjes eens en geniet!

Asperges
Met bijna 3 gram eiwit en slechts 27 calorieën per portie zijn asperges een van de beste gewichtsverliesvriendelijke voedingsmiddelen die er zijn. Het is veelzijdig en lekker en laat het nu precies het seizoen zijn om deze te nuttigen.

Gezonde chocolademelk
Bij 8 gram eiwit per glas geef je jouw lichaam een ​​gewichtsverlies boost in de zin van een traktatie. Zorg ervoor dat je wel voor gezonde chocolademelk gaat. Dit betekend (plantaardige) melk met rauwe cacao of kies voor deze fantastische prestatiedrank van Amanprana.

Broccoli
De 5 gram eiwit per portie broccoli spreken voor zichzelf, maar de vezels, foliumzuur, kalium en vitaminen zijn een extra bonus. Dit is met recht een natuurlijke superfood en nog superlekker ook!

Chia zaden
7 gram eiwit per twee eetlepels? Als deze superfoods niet al op je boodschappenlijst staan, dan moet je deze zeker aan je eetpatroon toevoegen. Ze zijn rijk aan omega-3’s en ontstekingsremmend. Daarnaast geven ze je ook nog eens 11 gram vezels per portie en zijn met recht één van de best bewaarde geheimen om je gezondheid te boosten en de kilo’s kwijt te raken.

Amandelen
Niet alleen hebben amandelen ongeveer 7 gram eiwitten per portie, maar hun onverzadigde vetten zorgen ervoor dat je minder trek krijgt en je langer verzadigd blijft.

Griekse Yoghurt
Je kunt Griekse yoghurt tegenwoordig overal kopen. De meeste bevatten maar liefst 20 gram of meer eiwit per portie. Daarnaast heb je tevens de Skyar variant en de Protein kwark die evenveel proteïne bevatten. Welke is jouw favoriet?

Zwarte bonen
Terwijl witte bonen een goede bron van eiwit (16 gram per kop) zijn, is het eiwit in zwarte bonen meer dan dubbel: 40 gram per kop!

Cottage cheese
Voor een snelle en makkelijke middaghapje breek je de kaas uit! Een kopje verpakking 25 gram eiwit en slechts 200 calorieën, zodat je het helemaal tot het avondeten maakt zonder dat je het nodig hebt.

Welke proteïnerijke voeding eet jij regelmatig?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *