BOEKRECENSIE: Afvallen met gezond en vooral lekker eten – Project Gezond

Project Gezond, hoe klinkt dat in je oren? Ik kon dan ook niet wachten om in dit boek te duiken vol met heerlijke en gezonde recepten, menu’s en heel veel informatie over een gezonde(re) levensstijl. Ik deed het boek open en zag meteen al een aantal heerlijke recepten waar ik niet mee kon wachten om deze te gaan maken. Natuurlijk deel ik er ook één met jullie en vertel ik jullie alles over dit gezonde en heerlijke receptenboek!

Hoe het allemaal begon

Er werd volop de vraag gesteld of Natalia en Walter nu eens een receptenboek wilden maken, vol met recepten, maar ook met handige menu’s en na een tijdje wilden ze hier zeker gehoor aan geven en maakten dit geweldige boek “Project Gezond“. Het boek bestaat uit 8 complete weekmenu’s en maar liefst 40 heerlijke recepten.

Een gezond gewicht bereiken zonder dieet

Dat is precies waar “Project Gezond” voor staat. Het is op een gezonde en lekkere manier eten, zodat je het altijd kunt blijven volhouden en tevens jouw ideale gewicht kan bereiken. Het zijn geen ingewikkelde recepten, je kunt de ingrediënten makkelijk kopen en je hoeft ook niet uren in de keuken te staan. Tevens ideaal voor een druk gezinsleven.

Weekmenu’s 2.0

Ze gebruiken in dit boek geen gewone weekmenu’s, nee deze zijn toegespitst op het aantal calorieën. Ondanks dat ik zelf niet zo van de calorieën ben, is het wel fijn om te weten wat je caloriebehoefte is en waar je heen wilt om af te vallen. Zo zijn er menu’s met 1250, 1500, 1800 en 2100 calorieën samengesteld. Je kunt hier precies uitrekenen wat jouw caloriebehoefte is. Wat ook heel handig is, is dat er tevens tools worden gegeven als je tussen 2 menu’s in terecht komt en wat je dan kunt doen om toch dichtbij jouw caloriebehoefte te blijven.

No Nonsense

Het fijne is dat er gewoon natuurlijke ingrediënten worden gebruikt in het boek, inclusief volkorenproducten zoals een boterham, rijstwafels en verantwoorde tussendoortjes zoals fruit. Alles staat duidelijk beschreven en je hoeft ook niet elke dag mega veel verschillende producten in huis te halen. Voor een gezin vind ik het praktisch en duidelijk neergezet en iedereen zou zo mee kunnen eten. Je moet er alleen wel op letten dat de meeste gerechten zijn voor 2 personen, dus met een gezin van 4 personen doen wij alles keer twee bij zo’n recept.

Recepten om verliefd op te worden

Het boek bevat maar liefst 40 recepten! Zo kun je onder andere genieten van homemade granola, Italiaanse plaattaart met pesto en mozzarella, suikervrije appel-walnotencake, gepofte zoete aardappel met kip en groente en nog veel meer zalige gerechten. Zelf nam ik de proef op de som en maakte ik de “Aardappel (maar dan) Anders”, een heerlijke ovenschotel met aardappels, tomaten, rode ui en nog veel meer heerlijke ingredienten. Ik verving de hamblokjes met gerookte kip reepjes en dat was een schot in de roos!

Het is een prachtig en inspirerend boek vol met heerlijke gezonde recepten en weekmenu’s. Gezond eten, veel eten en toch afvallen met dit boek wordt het je heel gemakkelijk gemaakt en ga jij je doel behalen!

Project Gezond
Afvallen met gezond en vooral lekker eten – Natalia & Walter
Prijs: € 27 te koop bij o.a. Bol.com