BOEKRECENSIE: De koolhydraat en calorieteller – Chris Cheyette & Yello Balolia

Veel mensen eten tegenwoordig koolhydraatvrij, maar koolhydraten zijn ook nodig voor ons lichaam. Wel de juiste natuurlijk. Veel mensen weten niet voldoende hoeveel koolhydraten er in een maaltijd zitten en denken dat ze gezond eten al is dit misschien niet altijd zo. De koolhydraat en calorieteller zorgt voor meer inzicht in de maaltijden die je eet, zodat je dit kunt aanpassen om nog gezonder te eten en de koolhydraten niet alleen maar over te slaan. De foto’s van de maaltijden brengen het voor iedereen heel passend en zo kun je op gezonde wijze meer inzicht krijgen en dit eventueel aanpassen naar meer of minder tijdens een maaltijd. Benieuwd wat je nog meer kunt verwachten bij dit handige boek? Lees dan gauw verder!

Dit boek is al jaren een enorme bestseller in Engeland en nu eindelijk ook in Nederland te verkrijgen. Je vind in dit boek in één oogopslag de koolhydraten, calorieën, proteïnen, (verzadigde) vetten en vezels van een product. Met ruim 1700 foto’s van verschillende porties eten en drinken en de uitgebreide overzichten, wordt het je wel heel makkelijk gemaakt om meer inzicht te krijgen in je voeding. Je kunt de maaltijden makkelijk vergelijken en aanpassen als je wilt aankomen of afvallen.

Ideaal voor iedereen die wil of moet afvallen, mensen met diabetes, sporters en alle bewuste eters. Neem de regie in handen en maak bewust gezondere keuzes!

Het boek wordt ondersteund door de Diëtisten Coöperatie Nederland (DCN) en in de inleiding wordt veel verteld en uitgelegd over gezond eten. Zo kun je lezen waarom het belangrijk is, waarom je meer plantaardige eiwitten zoals bonen en linzen moet eten, waarom je suiker en zoetigheid moet beperken en nog veel meer handige informatie om een gezonde levensstijl na te streven of te behouden.

Daarnaast wordt er precies uitgelegd hoe je het boek kunt gebruiken en wat belangrijk is om te weten. Je kunt de volgende hoofdstukken terugvinden in het boek en hier de porties bekijken die je wilt gaan nuttigen:

• Koekjes en Crackers
  • Brood
  • Ontbijt
  • Taart en Gebak
  • Kaas
  • Desserts
  • Dranken
  • Eieren
  • Fruit
  • Glutenvrij
  • Maaltijden
  • Bijgerechten
  • Vlees, kip en vis
  • Melk en room
  • Noten en zaden
  • Pasta en Noedels
  • Aardappels en Knolgewassen
  • Rijst en granen
  • Sandwitches
  • Smeersels en sauzen
  • Groenten en peulvruchten
  • Vegetarische alternatieven
  • Yoghurt
  • Uit eten

Het is een veelzijdig boek vol met handige feitjes, een zeer uitgebreid portie overzicht met betrekking tot alle soorten voeding. Ideaal als je gezonder wilt of moet leven, af wilt vallen of door omstandigheden anders moet (leren) eten. Het geeft nieuwe inzichten en je kunt makkelijk zien wat je precies aan voedingsstoffen binnenkrijgt. Ook zeer handig voor mensen die geen flauw idee hebben wat ze op een dag eten en met gemak twee borden vol als diner naar binnen schuiven. Zelf ga ik ook met regelmaat een blik werpen om te kijken of de voedingswaarden wel voldoende zijn en of er geen beter alternatief is. Je krijgt meer inzicht over je voeding met dit uitgebreide boek en dat maakt het met recht een aanrader!

De koolhydraat en calorieteller | Chris Cheyette en Yello Balolia | ISBN: 9789021568805 | € 20,- | Verschijndatum: 01-05-2018 |

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )