Fit to Fat to Fit #23

Het is eigenlijk niet te geloven, maar ik ben in ruim 2 maanden maar liefst 11 cm buikomvang kwijt! Ik moet hier nog even van bijkomen en ben nog lang niet in de buurt van een sixpack (en dat hoeft ook niet), maar ik kijk uit naar de verandering die komende maanden staan te gebeuren. Daarnaast ben ik afgelopen week uit mijn comfortzone gestapt door eens te kiezen voor een sportles die mij leuk lijkt, maar die ik toch ook erg spannend vindt. Lees je weer mee?

Pas was ik mezelf eens aan het meten en toen schrok ik wat het verschil was, 11 cm minder in 2 minder is best heel veel en daarom ben ik ook best trots op mezelf! Het begin is er en we gaan vrolijk door. Inmiddels gaan de centimeters harder dan de kilo’s, maar dat gaat straks vanzelf ook wel weer door.

Deze week had ik een bijzondere ontmoeting met een powervrouw die mij mee nam voor een workout op de trampoline. In het begin durfde ik bijna niets en daarna ging het gelukkig wat beter. Ik vond het echt een superleuke ervaring en deel dit binnenkort in een speciale blog!

Afgelopen periode heb ik wel veel last gehad van slaaptekort. Mijn dochter slaapt slecht en is vaak om 4 uur in de ochtend al wakker. Ook maak ik vaak lange dagen, ben ik onderweg of druk aan het werk en doe ik ernaast nog het huishouden en alles voor de kids. Manlief helpt wel mee, maar hij heeft wisselende diensten en ook vaak avond/nacht diensten. Na schooltijd ben ik er altijd gezellig voor de kids en gaan we leuke dingen doen. Maar soms is het allemaal even wat veel en merk ik dat ik weer even op mijn tenen loop. Zo ook deze week en daarom kies ik er vaak voor om dan een paar dagen wat eerder naar bed te gaan.

Je kon al eerder lezen over mijn nieuwe kleine doelen, maar ik wilde dit ook zo graag naar jullie overbrengen, daarom heb ik een mooie doelen planner voor jullie gemaakt. Download hem nu gratis en ga zelf ook aan de slag!

Het sporten gaat heerlijk! Ik ga nu wel meer groepslessen toevoegen in plaat van gewone trainingen, aangezien ik gemerkt hebt dat dit meer helpt en motiveert bij het afvallen. Ik kies vaak voor bodypump, bodyshape (een iets lichtere versie van bodyshape), pilates en sh’bam (dansen).

Ik heb beloofd om mijn eetpatroon met jullie te delen en zal het van 1 dag hieronder plaatsen, maar onthoud dat deze toegepast is op mijn lichaam, mijn sport activiteiten, mijn gewichtsverlies en dit ook geen dag hetzelfde is. Ook drink ik iedere dag zeker 2 liter water en ben ik hier al zo aan gewend geraakt dat ik het ook het fijnste vindt om te drinken ­čśë

Ochtend:

Een glas water met een halve limoen of citroen, 1 grote kop groene thee, een bak kwark met fruit en/of noten

Tussendoor:

Groene smoothie of een stuk fruit of een vegan proteine reep

Lunch:

2 zuurdesem crakers met mager beleg (hummus, gerookte kip, gerookte zalm, eitje) met rauwkost of een omelet met groenten of healthy pancakes of een heerlijke salade met extra quinoa. Soms wat extra soep en lekker veel groene thee.

Tussendoor:

Een stuk fruit of wat noten of soms een gezonde snack met een heerlijke kop groene thee.

Diner:

Veel groenten, af en toe wat vis of vlees, weinig koolhydraten. Heel verschillend dus het kan vegetarische groente lasagne zijn maar ook torilla’s met bonen en vlees of een heerlijke gezonde stamppot.

Tussendoor: Ik eet soms nog wat kwark of maak na het sporten een proteineshake

Isabelle maakte van de week deze heerlijke zuurkooltaart en heeft hiermee al veel vrouwen geïnspireerd voor het avondeten!

Ik ben ook heel benieuwd wat jullie voedingspatroon is, misschien wil je deze hieronder met ons delen. Ook ben ik benieuwd of jullie wellicht vragen hebben of speciaal iets willen weten over mij? Dan deel ik wellicht het antwoord hieronder of in mijn volgende blog met jullie!

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *