Fit to Fat to Fit #37

Het nieuwe jaar is weer begonnen en ik ga goed van start met het eten van gezonde voeding (na alle feestdagen) en ook heb ik het sporten weer opgepakt. Het gaat niet vlekkeloos en in deze periode kost het mij iets meer moeite omdat het nog zo donker is en mijn energie nog niet het niveau heeft wat hoort. Maar ik ben vastbesloten om dit jaar mijn transformatie af te ronden naar een nog meer happy & healthy versie van mijzelf! Benieuwd hoe ik dit aanpak of wil je ook een gezondere versie van jezelf worden? Lees dan iedere week mijn persoonlijke blog op woensdagmiddag 🙂

De eerste keer sporten van het nieuwe jaar ging niet geheel vlekkeloos, het werd weer een soort van Bridget Jones actie hahaha. Ik moest die ochtend veel regelen voor de kids en manlief was de deur al uit om te werken. Zoals gewoonlijk werkten de kids niet heel erg enthousiast mee (hoe zou dat komen na een heerlijke vakantie? 😉 ) en moesten we met veel haast de deur uit. Ik was door alle commotie vergeten om rustig de tijd te nemen voor mijn ontbijt, dus ging ik nadat ik mijn kids had gebracht met een lege maag sporten. Nou geloof mij met deze donkere winterse luchten en wat minder energie dan normaal was dit een heel gevecht. Toen ik aankwam bleek mijn bidon lek te zijn en lag mijn sporttas vol met water en mijn handdoek was ook gedeeltelijk nat.

Maar ik liet mij door niets tegenhouden en ging gewoon lekker sporten. Althans 45 minuten en toen was mijn energie op, wel had ik 15 min cardio en 30 min krachttraining erop zitten en moest het maar accepteren dat het even niet anders kon. Note for myself is dan ook dat ik voortaan ALTIJD ga ontbijten voor het sporten, zodat ik het beste uit mijn training kan halen. Als ik het niet redt dan moet ik eerder opstaan, maar met dit donkere weer is dat ook geen pretje, dus beter voorbereiden en mijn havermout eerder klaarmaken is ook een optie.

Maar goed nieuws, want na ruim een week Weight Watchers is er al 3 kg af en dat maakt mij heel trots! Het zal in het begin dan ook wel wat sneller gaan, maar ik ben hier heel blij mee! Ik kan dan ook niet wachten om nog meer goede resultaten te boeken en straks heerlijk te kunnen shoppen over 3-5 maanden voor nieuwe kleren 🙂 Natuurlijk zullen er ook moeilijke momenten en tegenslagen zijn, maar die deel ik dan ook zeker met jullie.

Ik heb nu ook soms trek in iets lekkers en wat helpt is dat ik dan een kleine gezonde snack neem of een paar glazen water en daarna is dat gevoel meteen weer weg. Ook ga ik meer groenten eten en merk dat ik dan echt voller zit, bovendien is het een boost voor je gezondheid!

Het sporten ga ik weer oppakken en 3 keer per week lekker trainen. Als het straks wat beter weer is wil ik er ook bij gaan hardlopen, dat vind ik heerlijk! Wat zijn jouw doelen met betrekking tot gezonde voeding, beweging en mindset voor dit jaar?

 

Receive Updates

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

2 Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *