Fit to Fat to Fit #44

Afgelopen weken waren heel erg zwaar. Deze journey voelde ineens als verplicht. Ik voelde de druk van anderen, terwijl die het beste met mij voor hadden. Ik zat heel erg in mijn emoties en het emotie-eten kwam weer om de hoek kijken. Na een goed gesprek met Isabelle (die ook een behoorlijke transformatie heeft ondergaan) en mijn moeder kwam ik weer terug in de kern. Ik wilde het vooral voor mijzelf doen, meer van mijzelf houden en goed voor mijzelf zorgen. Ook als het even wat moeilijker is met een druk gezinsleven of als alles even een struggle lijkt. Daarom heb ik besloten om meer te plannen, te delen, op te schrijven en structuur aan te brengen en zo weer helemaal goed op de rit te komen. Lees je mee?

Wat kun je toch rare sprongen maken als je slaap tekort hebt. Je raakt dan in gevecht tussen slapen of sporten en dan wordt energie ineens van levensbelang. Maar ook ik moet eraan geloven. Ik ga het gewoon weer goed doen! Ik heb een supermooi notebook gekocht die helemaal goud is en daarin schrijf ik al mijn gedachten, voeding en wat ik verder nog wilt delen. Het is alleen van mij en ik hoef het verder aan niemand te laten zien. Zo krijg ik weer grip en regelmaat in mijn leven, wat afgelopen weken even ver te zoeken was.

Het is niet alleen slaaptekort wat je krijgt, je komt daadwerkelijk in een overlevingsmodus en dat wil je echt niet. Daarom is dit notebook ideaal en houd ik alles zo goed bij. Daarnaast ga ik weer starten met sporten, het zal in het begin wat moeilijk zijn, maar ik kan stiekem niet wachten om hard te lopen, weer krachttraining te doen en af en toe een leuke sportles. Ook ben ik onlangs langsgeweest bij Studio Prikkels en mocht ik kennismaken met EMS training. Ik kan je vertellen dat dit heel goed werkt, zo kun je in een training van maar 20 min jouw hele lichaam trainen en je spieren sterker maken. Het effect is namelijk hetzelfde als 3 uur krachttraining. Jaja, dat is nogal wat en daarom ga ik daar voorlopig ook even trainen en kijken hoe het resultaat is na een aantal trainingen. Natuurlijk deel ik dit met jullie in een aparte blog en houd ik jullie op de hoogte van deze bijzondere trainingen. 

Dit jaar heb ik mezelf een doel gesteld en dat doel is om weer op normaal gewicht te komen en mezelf lekker in mijn vel te voelen. Er liggen namelijk 2 prachtige verrassingen op mij te wachten en dat motiveert mij nog meer om er alles uit te halen wat erin zit. Maar niet even snel, met shakes, nooit geen koolhydraten meer of eenzijdige voeding. Nee gewoon met gezond eten, meer bewegen, leuke dingen doen en in kleine stappen vooruit kijken! Als extra hulp heb ik mijn notebook, mijn lieve coach Miranda, de mooie trainingen bij Studio Prikkels en de lieve mensen om mij heen. Maar ik weet dat ik het vooral zelf in beweging moet brengen. Ondanks dat het al jaren een gevecht is wil ik dat het dit jaar echt een succes wordt. En daarom deel ik deze bijzondere blogs met jou!

Ik vind het fijn dat ik mensen op deze manier kan motiveren, maar ook mensen mij weer kunnen laten motiveren, elkaar upliften, steunen en vooral ook de minderen kanten laten zien waar ik doorheen moet. Afvallen is leuk en een voor en na foto ook, de kilo’s en centimeters horen er allemaal bij, maar onthoud dat het juist het meeste te maken heeft met je mindset en de veranderingen die je dagelijks doorvoert om te komen waar je eigenlijk graag wilt zijn.

Dus wat zijn mijn concrete doelen:

  • Ik wil voor 21 april minimaal 5 kg afvallen;
  • Ik schrijf iedere dag mijn gedachten en mijn voeding op in mijn nieuwe notebook;
  • Ik ga goed naar mijn lichaam luisteren en meer ontspanning toepassen;
  • Ik ga meer bewegen en zorg dat ik naast mijn EMS training nog minimaal 2x per week sport.

Dit zijn kleine haalbare doelen dit ik zeker moet gaan halen. Wat zijn jouw haalbare concrete doelen die je binnen 2 maanden moet kunnen behalen? Laat het hieronder weten en ik laat je volgende keer weten hoe goed ik op weg ben om mijn resultaat te behalen!

Veel liefs, Melinda

Receive Updates

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *