FOOD: Wat zijn jouw ontbijtgewoontes?

Heb jij ook van die standaard ontbijtgewoontes? Iedere dag beginnen met een kopje koffie of thee en daarnaast een plakje ontbijtkoek, boterhammetje of een kommetje yoghurt. Mijn inspiratie voor een lekker ontbijt begint bij Instagram. Daar zie ik de lekkerste creaties voorbij komen. Pancakes, chiapudding en smoothiebowls.


Een aantal jaren geleden liet ik mij nog niet inspireren en at ik dag in dag uit hetzelfde ontbijt. Er kwam niets of niemand tussen mijn 2 beschuitjes met oer-Hollandse pure hagelslag en mij. Mijn maag is niet al te sterk en ik kon weinig verdragen op de vroege morgen. Want ja, de morgen begint op een werkdruk toch al om half 6. Deze ontbijtgewoonte nam ik mee toen ik ging samenwonen. Echter het viel mij steeds meer op dat ik snel weer trek had. Op een werkdag kon ik pas om 10.00 uur weer wat eten en dan rammelde ik. Niet zo gek met een licht verteerbaar ontbijt.

Daarom besloot ik over te stappen op brood. Nog steeds met mijn vertrouwde hagelslag. Het verbaasde mij eigenlijk dat mijn lichaam snel wende aan dit ontbijt en ik kreeg het helemaal niet zo moeilijk weg. De meeste zullen weten dat een gevarieerd eetpatroon van belang is om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus ik besloot eens te kiezen voor yoghurt. Hiermee werd de eerste stap gezet naar een gevarieerd ontbijt.

In mijn ontbijt probeer ik ook gezonde keuzes te maken. Zo maak ik graag zelf granola en deel ik binnenkort met jullie mijn favoriete homemade variant. Op deze manier weet je precies wat je eet. Want helaas wordt er in de winkel veel suiker toegevoegd wat eigenlijk niet nodig is voor een lekker ontbijt.

Mijn favoriete ontbijt in de winter is een mugcake. Ik krijg regelmatig de vraag of het eten bereiden in een magnetron niet slecht is. Ik ben van mening dat alles met mate niet slecht kan zijn en daarom eet ik ook niet iedere dag een mugcake.
Ook havermoutpap doet het goed in de winter. Havermout zet uit in de maag, waardoor je langer het gevoel hebt vol te zitten. De koolhydraten in havermout worden langzaam opgenomen, zodat er geen snelle piek ontstaat in het bloedglucosehalte  in het bloed en wordt de energie dus langzaam afgegeven.

Ik ben benieuwd naar jouw ontbijtgewoontes en wil je tips voor een gevarieerd ontbijtpatroon dan horen wij het graag. Stuur ons dan gerust een mail via info@boostyourhealth.nl of laat hieronder een reactie achter.

Receive Updates

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *