HEALTH: 10 makkelijke tips om gezond te blijven!

In deze periode is het voor veel mensen een uitdaging om gezond te blijven leven. Er liggen verleidingen op de loer, de feestdagen komen eraan en het weer is ook niet altijd geweldig. Omdat summerbodies gemaakt worden in de winter, willen wij jullie deze makkelijke tips niet onthouden!

Stop je vriezer vol met healthy goodies!
Hoe handig is het als je vriezer vol zit met fruit, healthy snacks of gezonde maaltijden die je kunt ontdooien en gelijk kunt nuttigen. Dus geen smoesjes meer en let’s go!

WATER SKIN

Bron afbeelding

Neem overal jouw flesje water mee!
Veel mensen drinken iedere dag veel te weinig water; dit kun je voorkomen door je flesje gewoon overal mee naartoe te nemen 🙂

Leg je workout kleding alvast klaar, zodat je niet kunt misgrijpen (en je niet thuis blijft zitten) en gewoon gaat knallen!
Je voorkomt zo dat je geen zin hebt om alles in te pakken en toch weer op de bank blijft zitten om je favoriete serie te bekijken! Ook leuk, maar stel je prioriteiten!

healthy snacks 3 healthy snacks 4 happy snacks 5

Maak alvast een berg tussendoortjes klaar die gezond zijn en je zo kunt grijpen als je trek hebt.
Wat is handig als je ineens haast hebt, nog snel even iets moet regelen en geen tijd hebt om iets klaar te maken? Healthy snacks die al klaar liggen voor jou, zodat je niet vergeet goed voor jezelf te zorgen!

Gebruik kleine jars, borden, schaaltjes om je porties klein te houden.
Er is aangetoond dat je meer eet als je je eten opschept op een groter bord, dus probeer kleine borden & schaaltjes te gebruiken. Ik vind het zelf alleen maar gezelliger staan en heb zelf veel van Blond Amsterdam; kleurrijk en vrolijk 🙂

Ga tv kijken als je aan het fietsen of hardlopen bent thuis of in de gym, zo combineer je je favoriete serie met een goede workout!
Vrouwen kunnen goed 2 of meerdere dingen tegelijk doen, zo ook een heerlijke workout en je favo serie kijken.

Gebruik zondag als mealprepping dag en geniet heel de week van heerlijke maaltijden 🙂
Niemand heeft tijd en zin om hele dagen in de keuken door te brengen, dus een ideale oplossing is 1 dag uitkiezen waarop je alles voorbereid, zodat je niet tussendoor nog van alles hoeft te doen. Easy does it!

Sleep

Zet een half uur voordat je naar bed wilt een alarm, zodat je zeker weer dat je op tijd naar bed gaat en voldoende rust neemt. Dit voorkomt dat je sneller griep of vermoeidheidsklachten krijgt.
Oké, ik zeg het eerlijk.. Ik ga ook vaak te laat naar bed en dit zorgt ervoor dat ik overdag vermoeid ben, me moeilijker kan concentreren en vaak grijp naar slechte dingen. Ik heb echter ook ervaren dat het anders kan en ga nu regelmatig op tijd naar bed. Dat doet wonderen voor je humeur & je huid en je bent helemaal weer fit!

Zet je mobiel uit voordat je gaat slapen, dit zorgt ervoor dat je minder straling ervaart én zo kom je niet in de verleiding nog 2 uur lang op social media te kijken en alsnog te laat te slapen!
Uit ervaring weet ik dat je je mobiel beter echt uit kunt zetten; dan krijg je echt meer rust. Veel mensen vinden dit lastig of hebben hun mobiel nodig voor hun wekker. Probeer dan je telefoon wel op stil/vliegtuigstand te zetten, zo pak je in ieder geval iets meer rust!

Neem tijd voor ontspanning: pak een boek, doe yoga of meditatie of even helemaal niets! Mocht je heel druk zijn of veel stress ervaren, plan dit dan echt in!
Tegenwoordig is iedereen vaak druk met werk en gezin en daarnaast nog een groot sociaal leven. Daarin is weinig ruimte voor ontspanning en rust, terwijl dit heel belangrijk is om even bij te komen en je lichaam even te laten bijtanken. Pak iedere dag/week een goed rustmoment en ga een boek lezen, mediteren, yoga doen of helemaal niets doen. Gewoon omdat het kan en het heel goed voor je is! Mocht je niet weten waar je moet beginnen, plan dan de ontspanning in je agenda in: op die manier moet je er wel tijd voor vrij maken!

Welke tips ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *