HEALTH: 5 Tips om van je Buddha belly af te komen

Lijk jij ook vaak zwanger en wil je graag een jurk aan maar dit staat niet mooi vanwege je budhha belly? Dit komt veel voor met vrouwen die een holle rug hebben en wat meer vetjes op de buik. Zelf ben ik ook zo’n vrouw en dit is alles behalve leuk in de zomer, daarom deel ik mijn tips en trics met jou!

Blijf bewegen
Met voldoende krachttraining en interval hardlopen gaat dit buikje echt minder worden en dat heb ik zelf ondervonden. Het is niet waar dat je voor je buik alleen buikspieroefeningen moet doen (mag natuurlijk wel!), bij meer bewegen en voldoende krachttraining en interval hardlopen wordt het echt minder en wat extra buikspieroefeningen kan nooit kwaad. Als je afvalt, val je namelijk ook daar af en wordt het vanzelf beter.

Vergeet je rug niet te trainen
Het is belangrijk om ook wat krachttraining voor je rug te doen, dit zorgt er namelijk voor dat ook je buikspieren sterker worden en zo wordt je holle rug ook sterker. Zorg voornamelijk voor veel herhalingen en ook je eventuele vetjes op je rug worden aangepakt 😉

Draag geen jurken (of deze moeten heel mooi vallen)
Als je een beetje een buddha belly hebt (holle rug) dan is het niet handig om jurken te dragen. Vaak lijk je hierdoor alleen maar zwaarder, omdat de focus precies naar het midden gaat en de rest vergeten wordt. Leg de nadruk op andere dingen, heb je mooie billen draag dan een kokerrok met iets wijdvallend (hoeft niet heel wijd) erboven. Vermijd vooral jurkjes met banden onder je borsten of die je met een riem of koord in het midden moet aansnoeren. Een v-hals zorgt voor een slanker silhouet.

Pilates en Yoga
Ga naast krachttraining en cardio ook de uitdaging aan om te starten met pilates of yoga voor een gestroomlijnder lichaam. Je maakt bij pilates en yoga je buik- en rugspieren sterker en dit zorgt ervoor dat je buddha belly snel verleden tijd is.

Vermijd slechte koolhydraten en eet meer eiwitten
Slechte koolhydraten komen meestal gelijk bij je buik terecht als vet en het eten van eiwitten zorgt voor meer verzadiging en zal samen in een dieet met gezonde vetten, veel groenten, fruit en beperkte goede koolhydraten ervoor zorgen dat je buddha belly langzaam verdwijnt.

Heb jij ook last van een buddha belly (holle rug) en ga je deze tips toepassen? Wellicht heb je zelf ook nog een tip, deel het gerust hieronder met ons!

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *