HEALTH: 6 Tips om tijdens je vakantie niet aan te komen

Hoewel genieten bovenaan staat als je met vakantie gaat is het belangrijk om dit niet extra door te voeren met lekker en minder gezond eten. Natuurlijk ga je op vakantie om ook te genieten van een heerlijk diner of een cocktail of wijntje maar je wilt geen verassing bij thuiskomst dat je weegschaal maar liefst 5 kg of meer aangeeft en je weer wilt gaan diëten om dit kwijt te raken. It’s al about balance! Wij geven je 10 handige tips!

Met de auto op vakantie
Als je op vakantie gaat met de auto, zorg er dan voor dat je vooraf al gezond lekkers klaarmaakt om mee te nemen. Ga voor gesneden fruit en groente, een heerlijke koude groene smoothie, spelt of desem brood met gezond beleg zoals kipfilet, hummus, huttekase, gegrilde groenten of maak wraps van ei met daarin heerlijke groenten. De mogelijkheden zijn eindeloos en het is daarbij natuurlijk wel handig om een koelbox mee te nemen. Zorg ook dat je na een aantal uur rijden je benen strekt en wat strechoefeningen doet voor de doorbloeding van je lichaam. Te lang doorrijden is ook gevaarlijk, neem daarom bij heel lange ritten regelmatig een powernap.

Drink voldoende
Zorg dat je met warm weer minimaal 2-3 liter water drinkt op een dag en met sporten mag dit zelfs nog een 1/2 tot 1 liter meer zijn (ligt ook aan intensiteit). Ben je moe van al dat water en wil je wel eens iets anders? Maak dan heerlijke kannen met water en fruit of kruiden en maak jouw ideale zomerdrankje zelf.

Eet voldoende
Dit klinkt misschien raar, maar met warm weer vergeten mensen vaak voldoende te eten waardoor je lichaam alles vast gaat houden en dit averechts werkt. Zorg dus dat je om de 3 uur een kleine maaltijd/snack eet, zodat je stofwisseling optimaal blijft.

Neem altijd iets mee voor onderweg
Of je nu gaat vliegen, op excursie gaat, met de boot of een flinke wandeling maakt. Het is belangrijk om altijd iets mee te nemen. Tijdens de vliegreis hebben ze niet altijd een gezonde of lekkere maaltijd en het is dan fijn om zelf ook nog iets bij de hand te hebben. Daarnaast is het handig als je onderweg niets tegenkomt zodat je even wat kunt eten of drinken om dit dan zelf wel bij de hand te hebben.

Op locatie bij je hotel of appartement
Als je in een hotel verblijft, weiger dan de sleutel van de minibar en kies niet voor room-service (tenzij je op huwelijksreis bent 😉 ) en kies bij het avondeten (in het geval van all inclusief) voor 1 iets ongezonds op je bord en de rest gezond en toch lekker, zo zorg je voor balans. Daarnaast is het belangrijk om de gehele dag kleine dingen te nuttigen, zodat je niet 4 borden vol neemt bij het all you can eat restaurant van je hotel. Als je in een appartement zit kun je kiezen voor gezondere restaurants waar je heerlijk kunt eten of ga op onderzoek uit en maak zelf een heerlijke maaltijd als je voorzien bent van een handige keuken.

Blijf bewegen
Als je thuis ook met regelmaat de sportschool induikt is het misschien handig om dit ook op vakantie te doen maar in mindere mate. Je kunt met mooi weer natuurlijk ook prima wandelen, zwemmen, tennissen, fietsen, duiken, (kite)surfen of in de avond heerlijk dansen! Kies wat bij jou past en geniet vooral, dan gaat het bewegen vanzelf 😉

Welke tips ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *