Lekker dagje strand? Zo eet je gezond!

Ga je lekker naar het strand met deze zomerse dagen? Dan liggen er een hoop verleidingen op de loer. Ijsjes, cocktails, frisdranken en zakken chips! Maar daar voel je je nou net niet zo lekker bij als je in bikini moet.

Met deze 6 gezonde tips maak je niet alleen gezonde keuzes voor een fit, slank en gezond lijf. Zo maak je van een dagje strand een feest!

  1. Koop een koeltas en neem daarin flesjes water mee met stukjes fruit en verse kruiden en ijsklontjes, zoals munt en citroen. Lekker verfrissend! Je kunt ook een fles met water invriezen, dan heb je aan het strand de hele dag een heerlijke koele dorstlesser.
  2. Neem gezonde snacks mee. Onbewerkte noten, zaden en pitten leveren niet alleen gezonde vetten, maar geven ook lang een verzadigd gevoel. Zo voorkom je dat je naar ongezonde vette snacks grijpt. Ook rauwe groenten zijn lekker en gezond voor op het strand. Ze zitten boordevol vezels en gezonde vitamines en mineralen. Stop dus ook bakjes wortels, radijs, komkommer, bleekselderij of tomaten in je koeltas! En wat dacht je van vers fruit of verse kokosnoot in blokjes? Of maak een lekkere quinoa salade. Mmm…
  3. Kijk uit voor calorieën in drankjes. Een pina colada of andere tropische cocktail kan meer dan 500 calorieën leveren en meer dan 17 gram vet! Drankjes met room, melk, fruitsap of frisdrank kunnen meer calorieën leveren dan goed is voor je gewicht, dus houd daar rekening mee.
  4. Begin de dag met een groene smoothie. Ze zorgen ervoor dat je buik plat blijft en geven je veel energie. Eventueel kun je ook een smoothie meenemen naar het strand. Als je de smoothie maakt met bevroren fruit, blijft ie lang goed.
  5. Ga je uit eten op het strand en neem je een toetje? Hou je dan het liefst aan de regels van een koolhydraatarm dieet en kies dan een voorgerecht met sla of veel groenten in plaats van pasta, rijst of aardappels. Je kunt grote maaltijden ook delen met iemand anders.
  6. Plan in dat je na het eten gaat bewegen, zoals een potje beachball na de lunch of een avondwandeling na het diner. Zo verbrand je niet alleen calorieën, maar voorkom je ook dat je tijdens het eten kiest voor zwaar voedsel en daarmee voor veel calorieën.

Welke tips ga jij toepassen?

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *