MIND: 5 Tips om Micro Mindfulness toe te passen in jouw dagelijks leven

We weten allemaal dat mindfulness effectief kan zijn bij stress en kan helpen om meer rust en ontspanning te brengen in jouw dagelijks leven. Je kunt dit met ademhalingsoefeningen doen, meditatie, yoga, affirmaties en nog vele andere vormen van ontspanning. Maar hoe pas je dit nu toe in jouw dagelijks leven. Wij geven 5 handige tips om dit in jouw dagelijks leven toe te passen, lees je mee?

Ochtend routine
Zet koffie en neem een douche, maar vergeet niet rustig wakker te worden en even lekker te stretchen en jezelf goed uit te rekken. Dit is goed voor zowel lichaam als geeft en zorgt dat je ontspannen de dag begint.

Met aandacht luisteren
Probeer eens een moment waarom je normaal veel verteld, nu eens goed te luisteren. Luister eens goed naar die lieve vriendin of ga tijdens het sporten eens goed luisteren naar diegene die wat kwijt wilt. Probeer je minder te focussen op wat je wil en moet zeggen en meer op je gevoel te luisteren.

Een boek lezen is een kunst
Wist je dat als je weinig tijd hebt, gestrest bent voor even of een langere periode, niet in staat bent om een boek te lezen. Het gaat dan echt om minimaal 30 pagina’s en dit zou natuurlijk wel moeten kunnen. Probeer het eens te testen en als je merkt dat dit niet haalbaar is, probeer dan iedere dag een paar bladzijden verder te lezen en als je merkt dat je steeds meer gaat lezen is dit een pluspunt. Dat dit echt waar is, weet ik als geen ander aangezien lezen voor mij echt een ding is geworden en ik mezelf vaak geen tijd gun om te lezen. Het is belangrijk en goed als je er aandacht aan schenkt.

Maak echt oogcontact
Maak vandaag eens echt oogcontact met mensen en ervaar wat dit met je doet. Vaak zijn we druk, bezig met onze telefoon en een mooi gesprek of iemand in de ogen kijken is zeldzaam. De ogen zijn tenslotte de spiegel van de ziel, je kunt hier goed in zien of iemand zich fijn voelt of juist helemaal niet.

Doe de bodycheck
Vele mensen zijn al bekend met de bodycheck, maar hem toepassen doen helaas veel mensen nog te weinig. Je gaat op een stabiele vloer liggen en loopt in gedachten van beneden naar boven terwijl je ieder lichaamsdeel leert los te laten en te ontspannen. Je merkt hierbij ook goed als je ergens pijn hebt of niet lekker in je vel zit. Probeer het eens, het is fijn om je lichaam zo volledig te ontspannen. Soms helpt het ook als je in slaap wilt komen.

Welke ga jij toepassen in je dagelijks leven?

Receive Updates

No spam guarantee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *