TRAVEL: Een detoxreis om nooit te vergeten!

Eindelijk was het zover, we gingen op reis naar Ibiza en niet zomaar op reis. Het werd een detox vakantie. Voor ons helemaal nieuw en natuurlijk hoorden wij weleens wat van anderen die ook een reis hadden gemaakt, maar we zijn er helemaal open en zonder oordeel ingedoken en het werd de transformatie van ons leven. We hadden vooraf nooit kunnen denken dat we zoveel intense momenten zouden beleven, alle emoties doorstaan hebben en uitgedaagd zouden worden zowel met onze geest als ons lichaam tijdens deze bijzondere reis. Bovenal was de groep fantastisch en Monique zo verschrikkelijk lief en gastvrij, het was werkelijk een feestje om dit mee te mogen maken. Het was met recht een “Once in a lifetime experience” en misschien ook helemaal niet, wij zouden graag nog een keer terug willen, want dit is het beste cadeau wat je jezelf kan geven!

Het was nog nacht toen we wakker moesten worden om op weg te gaan naar het vliegveld in Rotterdam. We vlogen om 7 uur in de ochtend en kwamen om half 10 aan bij de airport van Ibiza stad. Het was stralend weer en we hadden al kennis gemaakt met Lianne; een groepsgenoot van de detox vakantie en samen gingen met de taxi op weg naar het heerlijke “Passion CafĆ©” aan de haven van Ibiza stad. Daarna gingen Isabelle en ik lekker een stuk wandelen naar Ibiza stad en wat was het daar mooi. Prachtige straatjes, gezellige restaurantjes en een mooie haven. Het was ook heerlijk weer en we hadden direct een ultiem vakantiegevoel. Rond 2 uur werden we opgehaald met onze bagage door Monique (de oprichter en gastvrouw van Detox and Reload Holidays) en gingen we op weg naar de detox villa om onze detox reis te starten. Bij aankomst volgde een uitgebreide kennismaking, rondleiding en even een rustmoment met wat thee of fruitwater. Na een heerlijke soep van diverse groenten, gingen we erop uit en maakten een prachtige wandeling langs de kust.

Zondag werden we met heerlijk weer wakker en kregen we voor het eerst citroenwater en een heerlijk gezond ontbijtje op bed. Vervolgens mochten wij ons klaar maken voor een stevige workout buiten. Ondanks dat het pittig was, was het geen straf om dit in het zonnetje te mogen doen. Daarna was het even relaxen en in de middag gingen we naar een plaatselijke hippiemarkt in St. Juan. Heerlijk om hier even rond te lopen, te genieten van de muziek, de gezelligheid en de mensen. Bij terugkomst in de villa gingen we even genieten van het zonnetje aan het zwembad en daar serveerde Willemien de lekkerste gazpacho (koude soep) met komkommer en kruiden, niet normaal zo lekker! Nadat we een kleurtje hadden gekregen van de zon, gingen we een fijne yin yoga les doen. Daarna konden we als snel genieten van een heerlijke zoete aardappelsoep als diner. Na het eten maakten we weer een heerlijke wandeling en het is om iedere avond 10 uur bedtijd en geloof mij dat dit na een drukke dag tijdens het detoxen geen straf is en dat je daardoor ook nog eens uitgerust wakker wordt.

Maandag werd met recht de shitdag hahaha. We kregen naast ons heerlijke ontbijt namelijk ook magnesium citraat als drank en dit zorgt ervoor dat je darmen zich legen en reinigen en dat hebben wij geweten. Ik had het nog niet op of ik zat al op de toilet en vervolgens moest ik opschieten want Isabelle kwam erachter aan. We begonnen al snel een yoga les, maar we moesten om de haverklap naar de wc, dus dat was geen groot succes. In de middag werden onze darmen iets rustiger en konden we gelukkig zonder vervelend opgelaten gevoel een massage ondergaan en deze was ontzettend fijn. Het was een deep tissue massage en werd gedaan door Damian de masseur. Vervolgens hadden we nog een speeddate met Monica, een psychotherapeut die er geen doekjes om wind en snel het probleem doorziet en je kritische vragen stelt. Heel fijn om met haar kennis te maken, je kreeg veel inzichten, maar het was tegelijkertijd ook confronterend. Maar je groeit er weer van en het geeft je een nieuwe kijk op dingen. Heel bijzonder dat we dit mee mochten maken.

Dinsdag was het nog even bijkomen van gisteren. Het was een heftige dag voor onze mind en body en we hadden deze dag ook iets minder energie. We maakten deze dag een prachtige kustwandeling naar de vuurtoren in stilte en het was best een pittige wandeling met veel stenen, maar het het uitzicht maakte alles weer goed!

Het was voor mij een dag met veel emotionele belevenissen en nieuw inzichten en deze zag je ook vaak langskomen bij andere meiden uit de groep. Daarna hebben we heerlijk wat rust genomen en later nog wat yoga gedaan en lekker vroeg ons bed in.

Woensdag werden we wakker gemaakt met een heerlijk appeltaartje ontbijt. Heerlijk gemaakt met de smaak van appeltaart en toch heel healthy, hier werden we echt heel blij van! Nadat we ons opgefrist hadden gingen we samen met Annemiek een bezoek brengen aan de Hippiemarkt, de grootste markt in Ibiza en meestal al heel druk. Omdat we vroeg gingen, viel het gelukkig mee met de drukte en hebben we allemaal leuke dingen gekocht als aandenken aan deze bijzondere reis. Daarna hebben we nog even genoten van het zonnetje bij de villa en kregen we tevens een heerlijke tomatensoep als lunch. Daarna gingen op weg naar Tom een ademcoach en dat was echt een belevenis. We gingen er open in en kregen een geheel nieuwe ervaring op het gebied van beter ademenen, dieper ademen en blokkades wegademenen. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar wist je dat er meer dan 50% van de mensen slecht ademt of te hoog ademt wat tevens voor medische of lichamelijke klachten zorgt. Het was een pure intense ervaring en als ik te veel stress hebt, dan pas ik deze oefeningen weer toe en kom ik letterlijk weer tot rust.

En toen was het alweer donderdag en na een heerlijk warm ontbijtje met quinoa, mispel fruit, zaden en goij bessen en een champagne glas met kefir begonnen we aan een stevige workout. Daarna mochten we even rustig bijkomen en werden we verrast door didgeridoo, waardoor we nog meer tot rust kwamen. Heel bijzonder! Daarna was het genieten van een heerlijk juice (wat een enorme allergische reactie veroorzaakte bij Isabelle, gelukkig had Lianne tabletjes bij haar en werd het gauw weer wat minder šŸ™ ) en konden we starten met de kookworkshop waar we zelf aan de slag gingen om ontbijt te maken voor de volgende ochtend. Ook maakten we een heerlijke groene salade met courgetti, avocado, zaden, natuurlijke dressing en komkommer en een heerlijke quiche met broccoli, rode ui, ei en geitenkaas. Het was een feestje om het te maken en later ook te proeven, jammie! Met dank aan lieve Willemien van Retreat Yourself.

In de middag kregen we een heerlijke gezichtsbehandeling om onze huid even een oppepper te geven. Dit gaat niet zoals hier met attributen en veel knijpen, maar de natuurlijke producten doen het werk en dat zorgt voor volledige ontspanning en een zijdezachte huid met een natuurlijke glow. We waren aangenaam verrast en onze huid straalt nu nog van deze behandeling en prachtige reis! In de avond kregen we weer een heerlijke soep en daarna een mooie wandeling. Ik kon helaas niet mee, omdat ik mijn knie overbelast had en deed daarom nog even wat yoga met Miriam en dat was heel fijn.

En toen was onze laatste dag aangebroken, vrijdag, een dag met heerlijk zonnig weer. Daarom genoten we nog even van de laatste zonnestralen bij het zwembad en ontvingen we daar een heerlijk ontbijtje. Daarna alles inpakken, nog even genieten met de groep van een heerlijke pompoen peen soep en toen werden we om half 1 naar het vliegveld gebracht van Ibiza. Maar we kregen zelfs nog wat van het ontbijt en een stukje quiche mee voor onderweg, zo lief!

We kijken terug op een fantastische detox vakantie! Monique is ontzettend gastvrij en zorgt heel goed voor je en je voelt je direct bij haar op je gemak. Het eten is zo lekker dat je niet door hebt dat je een detox ondergaat. De warme mensen, de fantastische groep meiden, Monique en Willemien met hun liefde voor eten, de behandelaren / therapeuten die je bijzondere behandelingen geven, de omgeving, het fantastische weer, de prachtige villa en de volledige beleving kunnen we eigenlijk niet in woorden uitdrukken. Het was een ware transformatie voor zowel Isabelle als ik en we zullen het dan ook nooit vergeten en een warm plekje geven in ons hart!

Bekijk hier onze aftermovie van deze prachtige detox reis!

Thank you for everything Monique!

Wil jij nu ook zo’n fantastische detox reis bijwonen? Ga dan hier naar de website of bel Monique meteen voor meer informatie via +31 47185999 en gun jezelf deze onvergetelijke detox reis! Je bent het waard en je komt als herboren terug van deze mooie reis. Geef jezelf dit unieke cadeau en wacht niet langer!

Receive Updates

No spam guarantee.

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )